SANTAI AJA: wang semata2

Wednesday, December 7, 2011

wang semata2

Ada seorang lelaki yang gila bekerja dalam seumur hidupnya dan menyimpan semua wangnya. Beliau adalah seorang yang bakhil.

Beliau sayangkan wang lebih daripada apa2 pun d dunia ini dan sejurus sebelum dia meninggal dunia, dia berkata kepada isterinya,

"awak dengar baik2 wasiat saya,apabila saya mati kelak, saya mahu awak mengambil semua wang saya dan tanamlah bersama2 ngan saya. saya ingin membawa wang saya bersama. "

dia hendak isterinya berjanji dengan sepenuh hati bahawa apabila dia mati, dia akan menanam semua wang bersama dengannya.

Satu hari dia meninggal dunia., isteri sedang duduk bersama dengan kawan baiknya. Apabila semuanya selesai, sejurus sebelum d masuk ke kereta mayat,isteri berkata, "Tunggu sebentar!"

Beliau membawa kotak kasut, dan meletakkan bersama suaminya. Kemudian kereta tersebut d tutup. Kawannya berkata, "Saya harap anda tidak cukup gila untuk menanam semua wang bersamanya."

"Ya," isteri berkata, "saya telah berjanji dengannya. sebagai isteri yang taat kepada suami, jadi saya tanam semua wangnya bersama2 dengannya."

"ini bererti ada telah menanam setiap sen wangnya bersama2 dengannya??"

'saya pasti tidak akan melakukan hal bergitu, meletakkan wang tersebut ke dalam akaun saya dan saya menulis cek untuknya."

Facebook Comment Source : santai aja