SANTAI AJA: si chubby harus elak dari..???

Thursday, May 31, 2012

si chubby harus elak dari..???


assalamualaikum... hari nie saya nak kongsikan apa yang patut c chubby elakkan... mungkin tak salah untuk terus menikmati makanan kegemaran anda. tapi anda haruslah berpada-pada. bab di khuatiri makanan yang anda ambil 2 akan membuat badan anda terus membesar. memang kita tak nafikannya,orang yang berbadan besar ni comel,tapi kita kena ingat jika keterlaluan,ia akan mengundang pelbagai penyakit di belakang hari. so lebih baik kita mencegah daripada kita mengubati. so elakkan dari;

menikmati ais krim perisa vanila,strawberi atau coklat! kerana koloro terkandung dalam makanan sejuk ini dapat diserap dengan cepat oleh tubuh.

mengambil menu 'hot dog' atau sosej dalam pemakanan harian kerana ia mengandungi lemak yang tinggi!

menikmati coklat. kerana makanan  ini banyak merugikan kesihatan. kandungan lemak, gula dan kelorinya adalah terlalu tinggi.

♥  meletakkan "toping","dressing", dan sos di atas salad.


♥ menikmati minuman seperti iced coffee, cocktail dan smoothies kerana kalori dalam bentuk cecair sangat cepat meresap di dalam tubuh.

 mengambil makanan penutup  yang diperbuat dari kacang,coklat dan kelapa. makanan ini juga tinggi kandungan kalorinya.

menikmati salad yang di campur dengan ayam,salad kentang, keju, mayones dan potongan roti. makanan-makanan ini dipenuhi dengan lemak dan kalori.

menikmati makanan yang dipanggang seperti stik, daging burger dan sebagainya. lemak banyak tersembunyi di dalam daging-daging ini. sebaiknya, bakarlah ayam,ikan,daging t5anpa lemak bersama dengan sayur-sayuran dan buah-buahan.

mengambil makanan yang mengandungi bahan yang diperbuat daripada kelapa. buah kelapa kerap digunakan dalam penyedian pelbagai jenis makanan dari kek sehinggalah smoothies. buah kelapa mengandung lemak tepu,pemanis, sehingga ada di antara makan-makanan yang terhasil daripada kelapa ini mengandungi antara 129 kalori dan 8 gram lemak.

katakan tak kepada chubby ^^v

Facebook Comment Source : santai aja